Powered by Iran Zamin Bank

سوالات متداول

فردا بانک چیست؟

یک نئوبانک است که به دنبالِ حذفِ هوشمندانه‌ی محدودیت‌هاست تا با تلفیق خدمات بانکی با سایر صنایع و ارائه محصولات نوآورانه، به صورت کاملا شفاف دغدغه‌های مالی مشتریان خود را برطرف کند.

برای افتتاح حساب چه مدارک و اطلاعاتی مورد نیاز است؟

  • یک خط تلفن همراه فعال به نام خودتان
  • اصل کارت ملی هوشمند (در صورتی‌که جهت دریافت کارت ملی جدید اقدام کرده‌اید و هنوز کارت به دست شما نرسیده است، با استفاده از کد ملی و شناسنامه خود قادر به افتتاح حساب هستید)
  • کد پستی محل سکونت

مدت زمان افتتاح حساب چقدر است؟

کمتر از 10 دقیقه. کلیه استعلام‌های مورد نیاز جهت تائید افتتاح حساب در فردا بانک به صورت آنی انجام شده و از شروع تا پایان فرآیند کمتر از 10 دقیقه زمان خواهد برد.

چگونه می‌توان افتتاح حساب کرد؟

  1.  اپلیکیشن فردا بانک را دانلود (https://fardabank.izbank.ir/application) و نصب کنید.
  2.  شماره تلفن همراه فعال که حتما باید به نام خودتان باشد را ثبت کنید.
  3. با همراه داشتن اصل کارت ملی هوشمند نسبت به ارسال عکس از کارت ملی اقدام کنید (در صورتی‌که جهت دریافت کارت ملی جدید اقدام کرده‌اید و هنوز کارت به دست شما نرسیده است، با استفاده از کد ملی و شناسنامه فرآیند را کامل کنید).
  4.  تصاویر چهره و یک ویدئو‌ی زنده از خودتان مطابق با الگو درخواستی اپلیکیشن ارسال کنید.
  5. 5- امضا خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنید.
  6. 6- کد پستی محل سکونت و اطلاعات تکمیلی را وارد کنید.

چه کسانی می‌توانند در فردا بانک حساب داشته باشند؟

هر شخص حقیقی بالای 18 سال با تابعیت ایرانی که مطابق قوانین و مقررات بانک مرکزی، بدهی غیر جاری و چک برگشتی نداشته باشد می‌تواند در فردا بانک حساب داشته باشد.

آیا امکان استفاده از خدمات اپلیکیشن فردا بانک بدون افتتاح حساب وجود دارد؟

اپلیکیشن فردا بانک به گونه‌ای می‌باشد که حتما باید افتتاح حساب انجام شود.

آیا فردا بانک شعبه حضوری دارد؟

تمام خدمات فردا بانک به صورت غیر حضوری و آنلاین ارائه می‌شود؛ بنابراین فردا بانک شعبه حضوری ندارد.

آیا افتتاح حساب هزینه دارد؟

خیر، افتتاح حساب و ارسال کارت فردا بانک کاملا رایگان است.

کارت بانکی را در چه بازه زمانی دریافت خواهم کرد؟

کارت بانکی حداکثر طی 5 روز کاری پس از افتتاح حساب به صورت کاملا رایگان در تمام نقاط کشور از طریق پست ارسال می‌گردد.

چه نوع حسابی را می‌توان در فردا بانک افتتاح نمود؟

در حال حاضر فقط امکان افتتاح حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت وجود دارد.

آیا در فردا بانک می‌توان چند حساب افتتاح کرد؟

خیر؛ در حال حاضر هر فرد فقط می‌تواند یک حساب در فردا بانک افتتاح کند.

آیا شرایط خاصی برای ارسال تصاویر چهره و ویدئو جهت احراز هویت وجود دارد؟

بله، مشتریان باید زمان ضبط و ارسال تصاویر و ویدئو، شئونات پوشش اجتماعی را رعایت کنند.

از چه طریق می‌توان کارت بانکی را دریافت کرد؟

کارت بانکی از طریق پست و به صورت کاملا رایگان به آدرس دلخواه شما ارسال خواهد شد.

آیا به محض افتتاح حساب می‌توان از خدمات اپلیکیشن استفاده نمود؟

جهت استفاده از خدمات اپلیکیشن نیاز است تا در ابتدا کارت خود را از از طریق گزینه “فعال‌سازی کارت” در بخش “خدمات بانکی” فعال کنید.

چگونه می‌توان رمز اول دلخواه برای کارت انتخاب کرد؟

در حال حاضر جهت تخصیص رمز اول دلخواه می‌بایست به یکی از خودپردازهای بانک ایران زمین مراجعه کرد. به زودی این خدمت بر روی اپلیکیشن قرار خواهد گرفت.

در صورت فراموشی نام کاربری یا رمز عبور اپلیکیشن، چگونه برای دریافت مجدد آن‌ها اقدام کنم؟

در صفحه ورود، قسمت “فراموشی رمز عبور یا نام کاربری” را انتخاب کرده و پس از احراز هویت مجدد، اطلاعات بازیابی شده برای شما حداکثر طی 24 ساعت از طریق پیامک ارسال می‌شود؛ توجه داشته باشید که جهت امنیت هر چه بیشتر، پس از ورود به اپلیکیشن حتما نسبت به تغییر نام کاربری و یا رمز عبور از طریق بخش “خدمات بانکی” اقدام کنید.

چرا در زمان اتصال vpn امکان ورود به اپلیکیشن وجود ندارد؟

با توجه به بخشنامه‌ پلیس فتا درباره‌ رعایت امنیت اپلیکیشن‌های بانکی و پرداختی، ملزم به محدود سازی دامنه‌ خدمات بهIP های داخل کشور هستیم و این موضوع در ارتباط با‌ نئوبانک‌ها، نیازمند رعایت دقیق و سخت‌گیری بیشتری است.

چگونه می‌توان نسخه IOS را نصب کرد؟

برای نصب نسخه IOS ابتدا می‌بایست نرم افزار TestFlight را از App Store دانلود نموده، و سپس نرم افزار فردا بانک را از طریق دانلود مستقیم بر روی سایت نصب کنید.
دانلود مستقیم نسخه ios

آیا امکان افتتاح حساب مشترک وجود دارد؟

خیر، در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

آیا کارت‌ فردا بانک عضو شبکه‌ شتاب است؟

بله، و در تمام دستگاه‌های کارتخوان (POS)، درگاه‌های پرداخت اینترنتی و خودپردازها قابل استفاده است.

چه نهاد یا سازمانی بر فردا بانک نظارت می‌کند؟

فردا بانک ذیل نظارت بانک ایران زمین مشغول فعالیت است و اتصال فردا بانک به شبکه‌های سراسری بانکی و پرداختی (شتاب و شاپرک) از مسیر سوئیچ‌های بانک ایران زمین و با نظارت این بانک و نهاد قانون‌گذار یعنی بانک مرکزی صورت می‌پذیرد؛ لذا هیچ‌گونه نگرانی را برای مشتریان به دنبال نخواهد داشت.

آیا کارمزد بانکی در فردا بانک متفاوت است؟

خیر، کارمزد خدمات در فردا بانک با سایر بانک‌ها هیچ تفاوتی ندارد و مطابق با قوانین بانک مرکزی می‌باشد.

آیا امکان افتتاح حساب با شماره تلفن همراه فرد دیگری وجود دارد؟

خیر، به‌دلیل اینکه اطلاعات هویتی شما با “سازمان ثبت احوال” و “سامانه شاهکار” کنترل می‌شود، حتما باید شماره تلفن همراه به نام شخص بازکننده‌ی حساب باشد.

آیا امکان افتتاح حساب با کارت ملی قدیمی وجود دارد؟

بله، در صورتی‌که جهت دریافت کارت ملی جدید اقدام کرده‌اید و هنوز کارت به دست شما نرسیده است، با استفاده از کد ملی و شناسنامه خود قادر به افتتاح حساب هستید.

آیا امکان افتتاح حساب برای شخص دیگری وجود دارد؟

خیر.

آیا برای افتتاح حساب، حتما باید در اپلیکیشن ثبت‌نام کرد؟

بله، ثبت ‌نام و تمامی مراحل احراز هویت و افتتاح حساب از طریق اپلیکیشن به صورت آنلاین انجام می‌شود.

آیا می‌توان به نام شرکت یا سازمان (حقوقی) افتتاح حساب کرد؟

خیر، در حال حاضر افتتاح حساب فقط به نام اشخاص حقیقی امکان‌پذیر است.

آیا برای افتتاح حساب محدودیت سنی وجود دارد؟

بله، طبق قانون بانک مرکزی، حداقل سن برای افتتاح حساب در فردا بانک ۱۸ سال است.

حفظ حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات افراد در فردا بانک چگونه رعایت می‌شود؟

فردا بانک به حفظ حریم شخصی مشتریان خود پایبند بوده و علاوه بر رعایت همه پروتکل‌های امنیتی در سیستم‌های زیرساخت بانکی و همچنین استانداردهای بانک مرکزی، از یک متد رمزنگاری پیشرفته در اپلیکیشن استفاده نموده و همچنین در مرکز داده خود تدابیر ویژه‌ای را اعمال کرده است؛ در نتیجه در خصوص حفظ حریم شخصی جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

در صورت مفقود شدن کارت چه کار باید انجام داد؟

می‌توانید به صورت موقت از بخش “خدمات بانکی” اپلیکیشن و از طریق گزینه “مسدود سازی کارت”، کارت خود را غیر فعال کنید. در صورتی که کارت خود را پیدا کردید باید آن را مجددا از طریق گزینه “فعال‌سازی کارت” در بخش “خدمات بانکی” فعال کنید. در صورتی که کارت شما پیدا نشد باید درخواست “صدور مجدد کارت” را در اپلیکیشن ثبت کنید تا کارت مجدداً صادر شده و به آدرس شما ارسال شود.

در صورت فراموشی رمز کارت چه کاری باید کرد؟

از بخش خدمات بانکی اپلیکیشن و گزینه “صدور رمز کارت” می‌توانید نسبت به دریافت رمز اول و رمز دوم ثابت جدید اقدام نمایید.

آیا برای افتتاح حساب تابعیت ایرانی ضروری است؟

بله، برای افتتاح حساب در فردا بانک تابعیت ایرانی و داشتن کارت ملی ضروری است.

آیا شماره کارت پس از صدور مجدد تغییر می‌کند؟

بله، در حال حاضر امکان صدور مجدد کارت با همان شماره کارت قبلی وجود ندارد.

آیا امکان تغییر شماره همراه وجود دارد؟

در حال حاضر این امکان فراهم نیست.

از چه کارت‌هایی می‌توانم موجودی حساب خود را افزایش دهم؟

با تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب، می‌توانید با مراجعه به آیکون “افزایش موجودی”، موجودی حساب خود را افزایش دهید.

آیا با شماره تماس خارج از ایران می‌توان افتتاح حساب کرد؟

خیر، به‌دلیل ارسال کد تایید بر روی تلفن همراه، فقط قابلیت افتتاح حساب با شماره تماس‌های داخلی امکان‌پذیر است.